Každé zbytečné slovo je zbytečné. (Jára Da Cimrman)

Nový Zéland 2000/2001 - 3. vorvani u Kikoury

27. června 2007 v 15:36 | Helena, Zdeněk |  cestování
Pondělí, 18. prosince: Vstáváme v šest hodin. Rychle se umyjeme, zabalíme, nasnídáme a v sedm odjíždíme. Cesta na Picton Ferry je po přeplněné dálnici. Po chvilce bloudění po přístavu nacházíme naši loď a po deváté hodině se naloďujeme. Po zaparkování auta jdeme na horní palubu. Dělá se pěkně, je teplo a začíná svítit sluníčko. Tříhodinovou cestu zpříjemňují krásné výhledy na ostrůvky a skály. Proplouváme fjordem a po poledni přistáváme v Pictonu.

Telefonuju na cestovku, a zamlouvám na další den výlet za velrybami (tedy přesněji vorvani). Ve
Fish´n´chips si všichni, až na mě, kupují rybu s hranolkama (já si kupuji sandvich se zeleninou) a obědváme na nábřeží u krásné zátoky s palmami.
Po obědě odjíždíme přes vyprahlé hory do Kikoury. Je horko. U Kikoury jsou nádherné hory se zasněženými vršky, které strmě spadají do zeleného moře. Ještě před městem se zastavujeme u kolonie lachtanů. Ze
dvou kempů si vybíráme ten, kde je stín. bohužel je tady ale hluk ze silnice a železnice. Večer jdeme procházkou k asi čtyři kilometry vzdálené kolonii tuleňů. Ty je za odlivu možné pozorovat na skalách. Kolem tu rostou vysoké Araukárie a Vánoční stromy (Metrosideros excelsa, maorsky Pohutukawa). Spát jdeme v půl jedenácté.
Úterý, 19. prosince: Vstáváme ještě před sedmou hodinou. Kempy jsou velmi dobře vybavené. Všude jsou teplé sprchy a v kuchyňkách jsou mikrovlnky, ledničky, vařiče, toastovače apod. Dnes nemáme spěch. Po snídani se jedeme znovu podívat na lachtany. Teď začíná příliv a tak se jen rychle
procházíme po skalách, které se již zaplavují. Od lachtaní kolonie jedeme nahoru na útesy a procházíme se po loukách s ovcemi. Je zataženo a hory nejsou vidět.
Vracíme se do města a jdeme potvrdit rezervaci velrybího výletu. Vidíme, že ranní cesty byly zrušeny a je tu poznámka, že stav moře může způsobit mořskou nemoc. Rezervace je v pořádku, tak se ještě jdeme naobědvat, zabalit a vyrážíme. Kupujeme lístky a jsme upozorněni, že budeme v menším člunu a že je pravděpodobné, že budeme mít problémy s mořskou nemocí (naštěstí mám v batůžku ještě pytlíky z letadla ;-)). Následuje krátká instruktáž na videu, focení a už jdeme. Dostali jsme vesty a do člunu sedáme ještě na souši. Je hezky a jsou vidět hory.
Jedeme asi čtvrt hodiny. Po velkých vlnách to pěkně skáče. Pak se člun zastaví a začíná pozorování vorvaňů. Máme štěstí, za chvíli jednoho vidíme. Jdeme fotit na horní palubu a jsme blíž než padesát metrů. Chvíli vorvaně pozorujeme jak vyfoukává vodu, pak plácne ocasem a zmizí. Další hodinu jezdíme po moři a hledáme velryby. Když člun stojí, dost se to houpe a já mám pytlík v pohotovosti. Z toho houpání mi zrovna dobře není a když se zezadu ozývají nezaměnitelné zvuky lidí, kteří už pytlík vesele používají, člověku to žaludek zrovna neuklidní. Ještě jsme viděli dva vorvaně a v dálce albatrosa a pak už se skoky vracíme zpátky.
V šest hodin vyrážíme na Christchurch. Projíždíme zelenými pahorky a ostře řezanými loukami s ovcemi. Po večeři se ubytujeme v kempu u oceánu. Pak vyrážíme na procházku po pláži a hrajeme tam mariáš.
Středa, 20. prosince: Vstáváme asi v půl deváté. Po snídani se jdu s mámou vykoupat do moře. Pak jedeme do Christchurch, kde si prohlížíme místní katedrálu a ptáme se na nějaké levné jídlo. Dostali jsme tip na Hare Krišna, ale našim se to zdá příliš indické, tak jdeme do Subwaye.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.