Každé zbytečné slovo je zbytečné. (Jára Da Cimrman)

Nový Zéland 2000/2001 - 8. Sopky

31. července 2007 v 12:22 | Helena |  cestování
Pátek, 5. ledna: Vstáváme po osmé hodině. Kemp je hned u silnice, tak je tu dost rušno. Necháváme tu stany, doplácíme ještě jeden den a vydáváme se směrem k sopce Taranaki (Mt. Egmont, 2518 m n.m.). V Standfordu se informujeme na výstup, dostáváme mapku a jdeme na "plateau". Jak se k hoře blížíme, je stále krásnější, ale taky mě z toho čím dál tím víc jímá hrůza, když vidím, jak se nepřístupně před námi tyčí (strmé skály, sníh). Celkové převýšení od parkoviště je 1400 m. To na celodenní výlet není tolik, ani celková výška zdaleka není taková, že by vyvolávala nějaké obtíže, nicméně to jsme ještě neměli potuchy o strmosti cesty a především terénu, kterým půjdeme.

Od parkoviště vycházíme asi v jednáct hodin. Rodině s dětmi má prý výstup trvat 6 hodin, tak počítáme tak se čtyřma. Ó, jak jsme se přepočítali. Ze začátku se jde pěknou travnatou cestou, nejdřív k jedné boudě, pak ke druhé. Od druhé boudy už jde cesta prudce nahoru ve skalách. Ze začátku je 906 strmejch schodů.Střídáme se s tátou o velkej batoh se třemi litry pití, oblečením a jídlem a už na schodech to začínám silně pociťovat, že to možná nebylo ideální řešení a měli jsme si každý vzít svůj batoh. Za schodama začíná suť a tyčové značení směřuje kolmo nahoru. cesta žádná. tak se škrábeme tempem 2 kroky nahoru, jeden dolu. Dost to klouže. Je to otrava a tak se už těšíme na slibovanou cestu po skalách, že si tam jako odpočinem.:-)
No, tak to byl další omyl. Po skalách to není o moc lepší, protože jsou hodně strmé a musí se po nich lézt. Od konce schodů už nese batoh táta, já jsem už nemohla. Cesta vypadá nekonečně. Značení stále kolmo nahoru. Nahoře (nikoli na vrcholu) jsou nějací turisté, ale vůbec se nepřibližují. Ty, které potkáváme nám jen říkají, že tam nevylezli, jen pár, kteří jsou vybavení cepínama, říkají, že na vrcholu byli. Asi po čytřech a půl hodinách konečně končí skály. Je tu ale sníh na příkrém svahu, pod ním ledová krusta. Táta s velkým batohem proto raději zůstává a my s mámou a bráchou pokračujem na lehko dál. je to nepříjemný pocit bez jakéhokoliv vybavení. Stoupáme rovně nahoru, nohama si vysekáváme stupínky. Po celkem pětihodinách (od parkoviště) jsme konečně na vrcholu a kocháme se pohledem do krajiny i na kráter sopky.
Sestup je ale také nepříjemný a zdlouhavý - nejdřív lezení po skalách a pak klouzání po suti. U auta jsme až po sedmé hodině večer. Jsme unavení, trošku spálení, protože byl krásný slunečný den, ale spokojení. Nahoře byl krásný výhled až na moře, dole mraky. Bylo to zajímavé, protože je tato sopka úplně ojedinělá v jinak placaté krajině.
Ve Stradfordu se stavujeme u Číňanů na večeři, v kempu si dáváme koupel a jdeme spát.
Sobota, 6. ledna: Vstáváme až po osmé hodině. Vypereme si a nasnídáme se. Máma dostala ránu proudem, když lžící vyndavala topinky. Dnes odpočíváme po včerejším výstupu a přesouváme se k sopečnému Národnímu parku Tongariro. Je to asi 200 km.
U sopky Ruapehu (nejvyšší hora na severním ostrově) zastavujeme a jdeme se tak na dvě hodiny projít k vodopádu. Dost prší. Máme smůlu, protože jinak celý den svítilo sluníčko. Vodopád spadá asi třicet metrů z lávového pole a je zajímavé zajít do jeskyně za ním. Cesta vede i lesíkem. Ještě jsou vidět krásné činné sopky Ngauruhoe (Mt. Doom z filmového Pána Prstenů). Jsou pusté.
Pak odjíždíme na "svítící červy". Tam přijíždíme asi v půl osmé. Hledáme kemp a rezervujeme "black water rafting" na pneumatikách v jeskyních se "svítícími červy" na půl osmou ráno. Pak hrajeme karty a máma se jde projít. Spát jdeme dřív, abychom ráno vstali na jeden z nejlepších zážitků.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.