Každé zbytečné slovo je zbytečné. (Jára Da Cimrman)

Útlý pas a ňadra dmoucí

8. ledna 2008 v 13:10 | Helena |  zajímavosti z přírody
Či snad útlý pas a pánev medvěda - toť rada děda Vševěda?
Všimli jste si někdy, že většinou pouze ženy v reprodukčním věku oplývají útlým pasem (alespoň v poměru k bokům)? Samozřejmě ne všechny mladé ženy, ale obecně je to znak, který nenajdeme ani u mužů (což by se dalo čekat) ale ani u školaček či žen po přechodu (výjimky samozřejmě existují). Poměr pasu a boků je také znak, kterého si - dle statistik - muži po celém světě nejvíce všímají. Za ideální míry jsou i dnes - ve světě štíhlosti až nezdravé - považovány proporce 90-60-90, kde je právě ten zlatý poměr pasu : bokům (2:3) zahrnut. A proč právě tento poměr mají muži ve svých podvědomích zafixován? (Vycházejme z oné představy, že muž podvědomě od přírody touží zplodit co nejvíce potomků viz článek Červená královna a sobecký gen, se kterou se vědomě nejspíš málokterý ztotožní ;-)).

Nedávno mě opět kamarád překvapil svým zkomolením čehosi, co slyšel v televizi (nebo někde četl). A co hůř, možná, že to opravdu slyšel. Řekl o jedné ženě, že bude mít problém otěhotnět, protože je tlustá. Podotýkám, že ona žena nemá ani nadváhu, možná je na horní hranici normální váhy. A že to prý říkali v televizi. Pak se opravil na to, že tedy tam mluvili o poměru pasu a boků a tato žena, že prý to nesplňuje, zatímco jiná, štíhlá, ano. Obě znám. První má v pase okolo 70 cm a přes boky okolo 100 cm. Druhá v pase okolo 70 cm a přes boky maximálně 90 cm. Tudíž to byl od kamaráda holý nesmysl, poněvadž mladé ženě přirozenější poměr pasu:bokům má samozřejmě ona první žena. Navíc, pokud je mi známo, uložený tuk nemá na plodnost vliv, pokud ho tedy není extrémně moc či extrémně málo. Onen poměr 2:3 ale má vliv na vnímání krásy u mužů.
Obecně uznávaná teorie mluví i v tomto případě o evoluci pomocí sexuálního výběru. V dávných, dávných dobách - kdy ještě Človíček lovil mamuty ;-) a nebyly porodnice - muži si vybírali ženy se širokou pánví, které zajišťovaly větší pravděpodobnost úspěšného porodu jejich potomkům. Brzy se ale ženy "naučily zakrývat" to, že nemají širokou pánev tím, že byly tlusté. (Pozn. to "naučily zakrývat" berte s rezervou, jedná se o postupný proces, kdy si muži vybírali jednak širokopánvé ženy a druhak ty tlusté, protože si mysleli, že mají širokou pánev, takže začaly vedle širokopánvích převládat i ženy tlusté, poněvadž byly oblíbené a jejich geny se šířily.)
Nicméně tlusté ženy s úzkou pánví nepřinášely mužům až takové výhody a tak se "mužům vyplatilo naučit se" rozlišovat širokopánvé od tlustých. Dělali to tak, že si vybírali ženy s širokou pánví, ale útlým pasem, aby bylo jasné, že to nemají maskované tukem.
Ovšem i toto "se ženám brzy podařilo trumfnout" tak, že ženám v produktivním věku se selektivně ukládá méně tuku v pase a více na bocích.
Opět dodávám, že samozřejmě ukládání tuku není stejné u všech žen, nicméně je fakt, že jedině u žen v produktivním věku se tento jev dá pozorovat. Naproti tomu, po přechodu se tuk začne ukládat především do oblasti pasu a břicha.
Je zajímavé pozorovat co sexuální výběr všechno dokáže. Velice zajímavá je v tomto směru situace u ptáků, nad jejichž pestrostí, délkou ocasů či zpěvem oči i uši přecházejí a rozum zůstává stát. Takové výstřednosti a odlišnosti samic od samců jsou možné především díky opačnému určení pohlaví. U savců jsou homogametní samice (XX) a heterogametní samci (XY), zatímco u ptáků je tomu obráceně (samičky - ZW, samečci - ZZ). Jak to spolu všechno souvisí, o tom zase někdy příště.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 fijalka fijalka | Web | 8. ledna 2008 v 13:53 | Reagovat

hm, s poloměrem neska nic nenadělám, ale aspoň si sundám knír, rozhodla sem se prave; aby mě večer naši spolusboristi nepomluvili.. uz davno se nemerim a nevazim, ale bacha, ma to svoje uskali, na operacnim stole se me se strikackou v ruce zeptali, v mrakotach sem neco septla..

2 Hanka Hanka | 8. ledna 2008 v 16:22 | Reagovat

Heli, moc pěkně napsaný článek, Ty by ses měla popularizací vědy živit ;-)

3 Helena Helena | E-mail | 8. ledna 2008 v 17:21 | Reagovat

Hanko díky, to bych toho ale musela vědět mnoooohem víc ;-). Ale potěšilo mě to.

Fijalko, taky už jsem se dlouho nevážila, tak jen odhaduju. Vlastně jo, na Vánoce. Hrajem oblíbenou hru, kdo přibere nejmíň :-D. Ovšem poměr pas ku bokům nemám nikterak ideální, takže tenhle článek jsem si nenapsala moc na tělo :-).

4 Jarda Jarda | 9. ledna 2008 v 16:08 | Reagovat

A někde jsem četl ještě o jednom efektu úzkého pasu a proč si ho muži všímají: aby si nevybrali těhotnou partnerku a nevěnovali tak své "otcovské investice" potomkovi, který nenese jejich geny. Že by tedy dvě mouchy jednou ranou - vyhnout se partnerce potenciálně neplodné a zároveň právě plodící?

5 Martin Martin | 9. ledna 2008 v 17:49 | Reagovat

Hm hm hm, neprirovnaval bych choutky soucasnych muzu k choutkam pracloveku. Pohled na idealni zenu se kazdou dekadou meni a nejen to, dokonce je to dano i zemi puvodu. Kazdopadne ja jsem v tomhle otrok trendu, nevim proc, ale me se libi zeny, ktere v televizi a reklamach povazuji za krasne.

6 Helena Helena | E-mail | 9. ledna 2008 v 19:16 | Reagovat

Jardo - jo, to je fakt, i to je pravda.

Martine ;-) samozřejmě ty studie pracovaly se současnýma lidma, ne s pralidma.:-) A bylo to prováděný v různých kulturách. Právě, že někde dávali přednost bujnému poprsí, jinde zase spis silnějším ženám, nicméně ten poměr pas:bokum fungoval všude, at to bylo 60:90 nebo 80:120.

A skoro bych se vsadila, že ženy, které se zrovna Tobě líbí budou mít ten poměr blízký 2:3.;-)

7 fijalka fijalka | Web | 10. ledna 2008 v 14:05 | Reagovat

Martine, ale ty zensky z reklam sou prave dost umely, ne? Myslim tim "co dokaze technika". Takze realita je jinde. Nebo ne, na ulici se ti vlastne libi ty trendovy zeny, a neni to na jedno brdo? Asi ne, asi si vyberes tu kera ma ty nohavice vohrnuty nejlip:) Jo?

8 Martin Martin | 10. ledna 2008 v 15:20 | Reagovat

Fijalko. Tohle jsem uz slysel tolikrat, ze na to mam vypestovanou automatickou odpoved:

"Mne se libi umele trendove zeny."

No a na jedno brdo to je asi tak, jako jsou na jedno brdo vsechny japonky. Takze mozna je, ale to je jedno, kdyz se mi to libi ne? Rekl bych, ze mam pak vetsi sanci, ze si me nektera z nich vsimne (jestli nekjakou sanci vubec mam). A zas tak moc jich neni.

Slovo "umele" pouzivam ve sve odpovedi ciste k uspokojeni tazatele, ktery si pod timto slovem predstavi to co ja pod "holka, ktera pecuje o svuj vzhled vice nez jine holky". Urcite ale nesouhlasim s tim, ze je to "co dokaze technika". To je jenom takovy mytus (radsi se o tom nebudu rozepisovat, abych zde nektere nahodou neurazil).

9 fijalka fijalka | Web | 10. ledna 2008 v 15:49 | Reagovat

jo, tvoje vodpoved me uspokojila:) priste se rozepisem, co dokaze technika, treba..

10 Helena Helena | E-mail | 11. ledna 2008 v 12:22 | Reagovat

Klidně se rozepiš. Když nebudeš sprostej, tak to nesmažu :-). A já se nejspíš neaurazím. Docela si i stojím za tím, že je na světě spousta věcí co dělat a nemyslím si proto, že je dobrý, když někdo tráví hodiny v koupelně, před zrcadlem, lakováním nehtů,... Navíc výsledek takového počínání mě často silně odpuzuje. Stejně tak jako hodně trendy oblečení = špičatý boty, chlupy na rukávech a kapuci, bundy do půl zad a k tomu kalhoty do půl zadku - zvlášť v zimě je pro mě toto trendy oblečení nepochopitelné - kruhy v uších, vyšisovaný džíny zastrčený do kozaček,... Nejen, že se mi to vůbec nelíbí,ale navíc to většinou ani nelichotí postavě - bokovky i zastrčený nebo ohrnutý džíny zkracujou nohy, krátká bunda zltušťuje pas a není výjimkou, že zpod ní vykukuje zadek větší než velkej ;-),...

Já mám jednak ráda originalitu - ikdyž ne za každou cenu, stačí si vzít pěkné šaty klasickýho střihu a pak nějakej originální doplněk - šperk, boty, kabelku,... a pak mám ráda, když je oblečení praktický a dělá pěknou postavu - tam už si pak každý musí najít střih, co mu sedne.

Pro mě jsou "trendy holky" holky bez fantazie a nezajímavý. A stejně tak trendy kluci.

A i proto, že o sebe tolik pečujou. Copak nemají jiný zájmy, co na práci? Kult těla není nic pro mě. K čemu to nakonec všechno je? Spousta vyhozenejch peněz a času.

11 Jana Jana | Web | 13. ledna 2008 v 23:48 | Reagovat

Ty jo, tady se musim zastat Martina :). Myslím, že i ten, kdo se o módu zajímá, může být originální a neznamená to ani, že už v hlavě nic jinýho nemá.

A stejně tak na jedno brdo můžou bejt náký "inťoši", co se tvářej, že je móda nezajímá. A koho si pak vyberete, toho kdo má ty manžestráky líp vošoupaný? :)

Podotýkám, že tohle vůbec nesouvisí s mým vkusem, gel ve vlasech taky nemusim a kovbojskem kozačkám se vyhýbám obloukem :).

12 Helena Helena | E-mail | 14. ledna 2008 v 8:42 | Reagovat

Jani, samozřejmě podle toho, kdo má nejdelší a nejlíp zamotaný dredy, to je snad jasný ;-). A taky podle proporcí: 90-60-40 (délka vlasů-obvod pasu-věk :-D).

Ale vážně, přečetla jsem si radši znovu svůj příspěvek a naštěstí jsem zjistila, že jsem opravdu nenapsala, že člověk, zajímající se o módu v hlavě nic jinýho nemá ;-).To si nemyslím. Co se té originality týče, za svým tvrzením si stojím. Často si kupují věci proto, že jsou v módě a už vůbec nekoukaj na to, jestli jim to sluší, sedne k jejich postavě,... a je to na jedno brdo.

Ale o to ani tak nejde. Spíš chci říct, že pro mě právě to oblečení na chlapovi nehraje takovou úlohu - samozřejmě až na výjimky v podobě ledvinky, tílka bez rukávů, tepláků,... Co mi ale přijde podezřelý, když někdo tráví dýl jak patnáct minut v koupelně za účelem jíným, než relaxačním.

13 Martin Martin | 14. ledna 2008 v 11:50 | Reagovat

Pedekuji Jane, za zastani a dal uz se k tomu vyjadrovat nebudu. Evidentne mame zcela odlisne nazory a ani jeden neukaze tomu druhemu svuj pohled na vec, protoze ten druhy to zavrhuje uz pri prvnim slove "trendy" nebo "dredy". Preju vam, at si najdete protejsky takove jake se libi vam a umele odbarvene blondynky prenechte me.:)

14 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 14. ledna 2008 v 16:30 | Reagovat

Přeji všem hezké pondělí (pokud vůbec může být pondělí hezké)...Dovoluji si zareagovat na příspěvek č. 5, a sice na poznámku, že pohled na ideální ženu se mění v čase i mezi kulturami. Já osobně se přikláním k teorii, že i do této oblasti se promítají především materiální hlediska. V časech barokních byla ideálem krásy žena baculatá s bílou pletí - obraz šlechtičny té doby. Tyto ženy měly peníze, dostatek jídla, a svůj čas trávily v salonech svých rezidencí. Chudé ženy pracovaly na poli, byly štíhlejší a opálené. Dnes je ideálem krásy žena hubená, s vypracovaným tělem, opálená, pečující o pleť i šatník. Fitka, solárka, zdravá strava, kvalitní kosmetika a značkové oblečení, zdravé potraviny a popřípadě plastický chirurg, to všechno je pro většinu žen luxus, který si nemohou dovolit, neboť povětšinou pracují v kancelářích, obchodech či dílnách a doma je čeká kupa hladových krků...Toť můj pohled na věc.

A ještě reakce na to, že ty holky jsou dneska na jedno brdo. Taky jsem byla mladá, a pokud mi moje paměť alkoholika ještě aspoň trochu slouží, tak mladí lidé do 20 let se vždycky snaží napodobit své okolí, aby zapadli. Pro ně je důležitější, že jsou IN, a ne to, že jim nějaký kus oblečení úplně nepadne. Hlavně že je z Terranovy, no né? A Helčo, to že jim to nesluší, to jsou přece body pro nás - aspoň si můžeme říct, že NÁM to na rozdíl od nich sluší ;-)

Tak, dopila jsem čaj na hubnutí, tak končím a jdu čučet na tečky do grafů a dělat že tomu rozumim.

15 Monika Monika | 14. ledna 2008 v 18:04 | Reagovat

Heleno, to je zváštní, když jsem četla tvůj příspěvek č. 10, měla jsem pocit, že čtu nějaký dopis starší pohoršené "pracující žižkovské ženy", otištěný v Mladé frontě (například) někdy před rokem 1989. Taky jsi mi volně připomněla jednu soudružku z České televize, která zaměstnankyním zakazovala chodit bez podprsenky a mužům delší vlasy. Mám pocit, že kdybys měla tu moc .... kdo ví? :-D  Ale vážně: kde se v tobě bere ten konzervatismus a zatrpklost? Rozepisuješ se o trendy oblečních, a trendy stylu, do takových detailů, že je vidět, že "to" vlastně řešíš možná stejně tak intenzivně jako ty trendy holky, jen tak nějak opačně.

A to, že "kult těla není nic pro mě" to říkáš upřímně?

16 Helena Helena | E-mail | 15. ledna 2008 v 8:50 | Reagovat

Ahoj Evi, přeju Ti krásné úterý - a to je pěkné skoro vždycky ;-). Už se těším na sbor. Jasně, materiální hledisko tu bude hrát roli taky (ikdyž nevím, jestli opravdu tu hlavní). A zrovna jsem přemejšlela, že vlastně se nepozastavuju vyloženě nad módníma či trendy věcma, ale právě nad tím, že si to na sebe navlíkne každá proto,"že je to z Terranovy", nehledě na to, jestli jí to sluší (jak píšeš Ty).;-) Já měla kolem svých dvaceti let štěstí, že jsem vážila tolik, že bych na sebe nic z Terranovy nejspíš nenavlíkla :-D. A taky jsem měla dost soudnosti, takže jsem to ani nezkoušela. Chodila jsem v dlouhejch šatech z orientshopů a zakládala si na tom, že jsem OUT :-D.

Teď je to ale jiný, nakupuju v normálních obchodech a občas i něco, co by se za trendy dalo označit. Ale vybírám si. Vím třeba, že minišatičky se špagetovejma ramínkama si prostě dovolit nemůžu a nekoupím si je, byť by na nějaký modelce byly sebekrásnější.:-)

Moniko, tos mě pobavila :-D. Myslím, že k podobnýmu nedorozumění tu už jednou došlo. Musíš rozlišovat mezi tím, že na něco mám svůj názor a tím, jestli mi něco vadí. Je mi upřímně dost jedno, co kdo nosí, naopak se mi pestrost líbí. Jo, kdybych tak mohla nakázat chlapům košile a vestičky nebo obleky i jen tak do města, to by se mi líbilo :-D. Ale vážně. Opravdu mi to vůbec nevadí, ale máš pravdu, že si všímám a nad něčím se pozastavuju.

To, že "kult těla není nic pro mě", to teda myslím úplně vážně. Ne, že bych se nějak úplně zanedbávala, to ne, ale v tom smyslu, že bych trávila hodiny denně v koupelně, nevyšla ven bez make-upu a několikrát týdně chodila do fitka, to ne.

Ale radši rovnou napíšu, že ani to neodsuzuju. jen si myslím, že by se takový lidi měli párovat spolu navzájem a případně netýrat jeden druhého tím, že by si metrosexuál vzal ženu jako jsem já nebo fijalka a nutil jí k podobným "orgiím" v koupelně, jaké provozuje on, nebo naopak ona žena mu přílišnou péči nevyčítala.

Opravdu jsem s jedním takovým párem (on teda byl hypermetrosexuál)viděla rozhovor. Měli oddělené ložnice, aby on ji poránu neviděl a sešli se až po důkladné sprše a upravení k snídani. Dokonce jí i zakazoval se smát, že by mohla mít vrásky. Ale to už je fakt případ pro Chocholouška a uvádím ho spíš jen pro zajímavost.

17 Martin Martin | 15. ledna 2008 v 10:25 | Reagovat

Jestli jis si Helco zakladala na tom, ze jsi OUT, tak jsi byla stejny otrok trendu jako Ti, co si zakladaji na tom, ze jsou IN, akorat z opacne strany (nakupovat veci, hlavne aby nebyly trendy je stejny jako nakupovat trendy veci; nakupovat ve vybranych orientshopech je ekvivalentni jako nakupovat v Terranove).

A nevim proc rikate, ze trendy holky jsou vlastne vsechny. To neni pravda, podle me jich neni ani ctvrtina, jenom jsou vyraznejsi a proto si jich spis vsimnete. Daleko vic holek je tech "normalnich" (pro me vzhledove nudnych).

18 Helena Helena | E-mail | 15. ledna 2008 v 10:56 | Reagovat

Martine, však jo, taky to vím. Měla jsem tehdy taky potřebu zaujmout nějakou pózu. A asi i z toho důvodu bych teď ani moc nestála o dredaře s dlouhou košilí a manšestrákama. Hrozilo by, že by se mnou chtěl probírat teorii všehomíra z pohledu duše nikoho nebo něco takovýho ;-).Nene, to už by nebylo nic pro mě.:-)

19 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 15. ledna 2008 v 13:07 | Reagovat

Mohu se Vám opět vložit do diskuze? Když jsem chodila na gympl, tak právě styl rádoby "ethno"-socka-vyhulenec docela dost frčel, největší king byl ten, kdo měl na krku sušený pomeranč na niti. Takže jsi, Helčo, byla naprosto IN. Dnes tento styl přetrvává u pseudointelektuálů - většinou u vlasatých humanitních studentů, kteří si myslí, že když nebudou jíst maso, tak spasí svět, sledují nezávislé filmy na Čt 2 jen proto, že jsou nezávislé, a jsou hrozně free...Na mé tváři vyvolávají úsměv chápající matky.

Jinak já osobně spadám do většinové kategorie těch vzhledově nudných žen, neboť moje kupování hadrů probíhá tak, že chodím do obchodů, které mám po cestě z práce, lezu do nich s naprosto přesnou představou o kusu i ceně, něco si naberu do kabinky, a jelikož mam ve všem velkej zadek, tak to všechno navěsim zpátky a z obchodu opět vystřelím. A pokud mi něco aspoň trochu padne, tak to beru, a mam na půl roku vystaráno. Což mi připomíná, že si dneska chci koupit něco málo ve slevách a mam z toho osypky už teď. Prolézání obchodů a pátrání po něčem, co by bylo "fakt dost dobrý", popřípadě "hustý" opravdu není moje hobby...no a pak holt jen čučim, jak to všem okolo sluší a kde sehnali tak hezký věci, zatímco já vypadám jako tučňák...

20 fijalka fijalka | Web | 15. ledna 2008 v 14:34 | Reagovat

Ahoj tucnaku, nojo, vono je to asi na vobě strany zavadejici, myslim, pac se to da vykladat ruzne a individualne a podle nalady, ze, koupim si celenku na hlavu, kera je nahodou IN (a nic jinyho na hlavu stejne nejde sehnat) a je mi to uplne fuk:)

21 Helena Helena | E-mail | 15. ledna 2008 v 14:37 | Reagovat

:-D :-D Tak to jsem měla co dělat, abych se tu nezačla nahlas smát.

Evu znám a samozřejmě nevypadá vůbec jak tučňák.:-) A zadek velkej taky nema. A pokud se Ti to zdá, Evi, tak si ejště jednou přečti původní článek a uvidíš, že je to plus.

Co se etno oblečků týče - je fakt, že asi tak kolem mojich 15ti to docela frčelo. Ale po pěti letech to už ustalo a in byly černý kalhoty nebo rifle a světle modrý tričko... na vejšce už jsem byla exot ve svejch batikovejch šatech ;-).

A teď jsem asi taky docela "normální" =  nudná.;-) začíná se u mě probouzet láska ke klasice. Ale moje šatní skříň, toť změť všeho možnýho a nedá se říct, že bych měla nějakej jeden vyhraněnej styl. Navíc si na tom až tak moc nezakládám, ikdyž nepopírám, že se cejtím dobře, když jsem - podle sebe - dobře oblečená.:-)

A ve slevách nakupuju ráda, až na to, že mám nudnou nejčastější konfekční velikost, taktam toho na mě moc nezbejvá :-(.

22 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 15. ledna 2008 v 15:02 | Reagovat

Jo, tak na období černý rifle a světle modrý tričko si taky pamatuju...a když se na sebe právě dnes podivam do zrcadla, tak jsem moc daleko ve vývoji nepokročila-mam černý kalhoty a světle modrý tričko :-) No, ale snad je to aspoň o něco lepší než růžový maskáče (taky nevim kde se tim maskujou, asi v prasečáku...)

Taky mám tu konfekční velikost jako všichni, ale nudná mi rozhodně nepřipadá - v CA ze mě padá velikost 36, v již výše zmíněné Terranově se nevejdu do XXXL(proto tam taky radši nechodim), číslování riflí 29-30-31-32 jsem ještě nepochopila, no a když mají někde číslování anglické 8-10-12-14, tak to je potom  teprv žůžo...

23 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 15. ledna 2008 v 15:25 | Reagovat

A Helčo, děkuji za pochvalu. Dostala jsem k Vánocům knížku "Jak si zvýšit sebevědomí", tak třeba se to na mně nějak projeví a za půl roku ti sem napíšu, že jsem krásná :-D

24 fijalka fijalka | Web | 15. ledna 2008 v 15:52 | Reagovat

Ruzovy maskace se mi libi moc, a sedivy a modry. Po takovejch touzim, ale moc nenakupuju, tak nevim kdy si je poridim. To je skoda ze furt resite ty tucnaky a podobny zvirata. Me taky sere, kdyz se nevlezu v kramu do kalhot, ale nakupuju oblecky malokdy, tak uz ani nepamatuju kdy to bylo naposled.. no chci rict ze je dulezity jak se clovek cejti sam se sebou. Protoze holky, nekery veci, co rikate, sou uplny pitominy. A nevim, jesi to rikate proto, aby vam to ostatni vyvraceli a presvedcovali o opaku. Ani nepotrebuju tohle od ostatnich, myslim ze dokazu realisticky posoudit svoji fyzickou schranku a taky rict ze se mi ta moje docela libi:)

25 Helena Helena | E-mail | 15. ledna 2008 v 15:54 | Reagovat

:-D maskáče do prasečáků jsou fakt úžasným hitem. Taky jsem si nemohla nepovšimnout.

A velikost máme asi stejnou, taky se v tom nemůžu vyznat. Proto chodím už radši jen do Promodu a Zary, kde už to mám očíhnutý.:-)

Fijalko, jo, myslím, žes to vystihla. taky kupuju věci podle toho, jak se mi líbí, ne podle toho jestli je to trendy. A co mi vadí je přesně to, že když jsou v módě ošoupaný rifle, tak jiný se těžko shánějí, stejně tak se špičatejma nebo kovbojskema botama. Pak člověk jako já shání kloudný rifle už několik let a čeká, že to ošoupání taky jednou  vyjde z módy.

A přišla jsem na novej nápad, asi si ho nechám patentovat. Když už to může bejt ošoupaný a roztrhaný, proč ne špinavý? Takový košile s flekama podpaží by určitě brzy začly letět ;-).

26 fijalka fijalka | Web | 15. ledna 2008 v 16:09 | Reagovat

osobni vzkaz: Evo vis jak sleduju ty zadky? (Taky sem vo tom neco psala). Tak sem strasne rada ze si prisla pac tvuj zadek je dost fajn a rada ho sleduju. Jo, moc se mi libi. Je jeden z top ten z prvni i druhy rady (z prvni i druhy rady celkove!). Sama bych takovej chtela mit, vazne! Tak to byl osobni vzkaz.

27 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 15. ledna 2008 v 17:13 | Reagovat

Děkuji za osobní vzkazy, Fijalko, pro Tebe taky jeden: tvůj zadek je taky krásnej, jestli chceš, dáme to dohromady, jsem pořád ještě volná :-)Ale jináč máš pravdu, to co říkáme jsou blbosti, já rozhodně nechci, aby mě někdo přesvědčoval o opaku, a jestli chceš, můžem si o tom někdy pokecat mezi čtyřma očima. Přinesu k tomu fotku svojí sestry...chjooo, já jsem jen chtěla přidat nějaký vtipný komentář k tématu že oblečení moc neřešim a nevím co je IN a zase z toho vzniklo něco jinýho...

No, a abych přidala taky něco k hlavnímu tématu článku, tak jestli kolem vás aspoň minimálně prošla třetí série vyvolených, tak mně se líbí holky, které mají postavu jako Ivana z VV3. Bejt v tý vile s nima, tak se asi neudržim. :-P

Jo, a k těm tučňákům - zaměřte se někdy na styl mojí chůze, obzvláště patrné je to v zimní bundě :-)

28 Helena Helena | E-mail | 15. ledna 2008 v 17:38 | Reagovat

Evo, rozhodne se nenech odradit. Bylo to uzasne vtipny a budu muset honem vymyslet nakej dalsi clanek, abych si Te zase precetla. Moc jsem se zasmala a je jasny, ze se nic nemuze brat doslova, to by jinak byla nuda, ne?

29 Sandi Sandi | 16. ledna 2008 v 14:37 | Reagovat

Je zajímavé, kam se diskuze stočila z původního článku. Tak taky přispěju svou troškou.

Myslím, že na trendy oblečení není nic špatného, vždyť člověk může být oblečený i trendy a přitom vkusně a s citem. Moje babička na mě jednou navlíkla svůj hezký a zachovalý svetřík asi z 60. let s tím, jak mi sluší...no slušel, ale ven bych v něm asi nevylezla. Nepřipadám si jako oběť módního diktátu, ale chci zároveň jít s dobou a na svetříku byla ta "jeho" doba taky vidět (materiál, atd).. Jde mi o to, abych se hlavně cítila dobře a mohla tak svůj vnitřní pocit prezentovat i navenek. Ve starém svetru z potícího materiálu se tak cítit prostě nebudu. Nestojím ráno hodinu u zrcadla, ale taky se u něj zastavím, abych si nanesla řasenku, učesala a nalakovala vlasy, navoněla se parfémem. Ale znamená tohle, že jsem stejně "neoriginální" jako miliony jiných holek, co tohle dělají? Nevím, myslím, že originalita spočívá v něčem jiném a dva lidi, oblečeni úplně stejně, můžou působit dvěma rozdílnými dojmy. Jsou sice oba trendy, ale každý si ten trend může upravit po svém doplňkem, jinak uvázaným páskem, šálou, podle typu postavy a toho, jak to komu sluší a hlavně, jak se v tom cítí.

Nemluvím ani o tom, že například do práce na schůzku s klientem musím přijít v kostýmu. Ale i ten musí být v souladu s dnešní dobou, jen těžko bych se tam mohla objevit v kousku z počátku devadesátých let, jakkoliv by mi v kraťasových kalhotách a silonkách vynikly mé dlouhé nohy :-). Co si oblíkám, to o mě něco vypovídá a zrovna tento určitý klient chce vidět, že s dobou opravdu jdu - jak v oblíkání, tak v nových poznatcích v mém oboru.

Myslím, že oblečení, o kterém je tu řeč (flekaté trička, maskáčovina) nosí hlavně mladí mezi 12-20 lety. Pamatujete si na tohle období? Já jo, člověk hledá sám sebe, je nejistý, experimentuje a má pocit, že v růžových maskáčích a tričkem, které drží pohromadě jen silou vůle, je totálně "in" a největší rebel a všechny ostatní má na háku. Za mého období to zase byly vytahané mikiny, pak ty zmiňované černé kalhoty. V tomhle období je strašně důležité mít pocit, že člověk někam patří a naopak se proti něčemu jinéme vzpírá, ať už za tím účelem nosí maskáče nebo bohémské šaty (ruku na srdce, Helčo, nebyla jsi jediná, kdo je nosil, viděla jsem jich v mém okolí hodně). Vždyť z toho všichni vyrosteme, tak proč to prostě nepřejít :-).

No a na závěr - není snad, jestli si někdo nakupuje v Terranově, nebo v Promodu či Zaře? Tohle jsou všechno přece obchody, kde prodávají moderní a trendy věci, tak proč jeden vyzdvihovat a o druhém mluvit s hanlivým nádechem?

30 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 17. ledna 2008 v 9:20 | Reagovat

Tááák teď jste mi nasadili(y?) brouka do hlavy, jestli mám dále diskutovat či nikoliv...ale přece jen bych možná měla něco uvést na pravou míru, nechci nikoho urážet, odsuzovat,  ani přesvědčovat o své jediné pravdě. Jen jsem se snažila s nadsázkou popsat jak to mám já a ňáko se mi to nezdařilo.

Čili za prvé - trendy, netrendy, antitrendy, IN-OUT, dvojtečka : Terranovu jsem uvedla jako příklad značky, která mezi mládeží frčí. Vadí mi na ní jen a pouze to, že se u nich nevejdu do velikosti XXXL, což nesvědčí mému sebevědomí. Proto tam nechodím.

Za druhé - tématika růžových maskáčů: Nevysvětlujte si to, prosím, tak, že bych se povyšovala nad lidi, co pracují v prasečáku. Myslím si, že jsou mnohem důležitější pro společnost, než vědečtí pracovníci, kteří se hrabou v nesmyslech. Jen jsem si prostě představila příslušníka milicí, kterak v maskáčích barvy červánkové snaží se skrýti před ostřelovačem v rukou nepřítele.

A za třetí - o tom, že se mladí lidé potřebují zařadit a vyrovnat se vrstevníkům, o tom jsem právě snažila psát s chápavým nadhledem...nebo ne? Nevim, mám IQ 96, nerozumim tomu...

Jo, a věděli jste, že veverky jsou v zimě nejkrásnější? Vynikne totiž jejich chlupatý ocas a roztomilé štětičky v uších. (Toť heslo týdne v kalendáři...)

Přeji všem hezký den :-)

31 Helena Helena | E-mail | 17. ledna 2008 v 14:09 | Reagovat

Evi, měla jsem podobné dilema.;-) Ale předběhlas mě a já Ti plně rozumím a i souhlasím. Myslím, že v diskusi o takových nepodstatných věcech je právě důležitý humor a nadhled ;-). A já se u Tvých příspěvků opravdu bavila. Ať už byly o Terranově nebo týpkovi s pomerančem. Pobavilo mě to, protože to bylo vtipně napsaný, ikdyž (minimálně tenkrát) by týpek s pomerančem na krku byl jistě můj idol :-)

Sandi, plně s Tebou souhlasím, co se používaných materiálů v letech minulých týče. Jak mě mrzelo, když jsem musela vyhodit spoustu oblečků krásnýho střihu po mámě a babičce, právě jen a jen z důvodu materiálu.

Na všechny ostatní argumenty, které zmiňuješ, jsem v téhle diskusi už jednou odpovídala, tak jen velice krátce opakuji. Jako má každý právo oblíkat se jak chce, tak má každý právo si taky o tom myslet co chce ;-). A tady v takovejch diskusích má každej právo i říct, co si myslí.

Já jsem hlavně mluvila o: chlupech na rukávech a kapuci, do bot zastrčenejch vyšisovanejch džínách, krátkejch bundách a špičatejch botech, posléze i o nagelovanejch navoněnejch chlapech. To se zdaleka netýká jen těch okolo dvaceti. Mně to přijde nevkusný a za tím si stojím (asi tak stejně, jako mi přijdou nevkusný třeba mrkváče). Ale nijak mi nevadí, že se tak někdo oblíká - nad čím jsem se pozastavovala bylo spíš, že se tak někdo oblíká za každou cenu a třeba v době módy bílejch kalhot se do toho navlíkne stokilová žena s celulitidou. Ale ani to mi nevadí, spíš se tomu divím - co mi ale vadí je, že se pak těžko shání nevyšisovaný džíny (dnes už skoro nemožný úkol), kulatý boty,... A co hůř, už nekolik let mě nikdo neostříhal tak, jak chci, protože teď je trendy hodně sestříhanej účes a coury dole - jo, někomu to možná sluší, člověku s vlasama jemnejma jako já vskutku ne a musím kadeřnici honit do toho, aby to bylo aspoň tak hrozný, jako je to teď a ne ještě horší.

Ale Tvůj příspěvek mě donutil se důkladně zamyslet, jak jsem chodila oblíkaná. Teď třeba - v práci máme instruktáž, několik významnejch klientů - já tu sedím v šatech, pod nima krémový triko, k tomu rozvlněnej svetr sepnutej velkým ála secesním spínacím špendlíkem a na krku mam korále od našich z Keni = ňáký semínka, dřevěny korálky,...(šéf přitom přednáší přesne proti modernímu trendu - na tom si naše firma zakládá, že nechce jít s dobou, ale podle zdravýho rozumu).

Ale zpět k mému mládí - asi do 15ti let jsem měla příšernej vkus - chtěla jsem bejt in, když se nosili strečovy minisukně a tílka, tak jsem to nosila... no prostě hrůza - poslouchala jsem 24/7 a 2 unlimited :-D. Byla jsem schopná na sebe navlíct cokoliv a skoro všechno bylo příšerny. Pak jsem měla období, kdy jsem začla poslouchat hodně Beatles a nosila košile všemožných barev a kravaty, sle, (byla jsem orpavdu jediná na škole)... pak přišlo období dlouhejch sukní - nejlépe po mamě z pravejch 70tejch let - vetsinu obleceni jsem nosila tenkrat po mame a věšela na sebe miliony korálí ;-), do vlasu zaplejtala korále a kožený řemínky, cuchala si vlasy,... neslo o to, ze bych tak měla chodit jediná, to ne. Ale nebyla jsem IN a ze jich takovejch u nas na škole bylo ;-). Pak jsem byla v Americe a pak jsem zase nosila hodně velký věci - veliky kosile a mansestraky. Uznavam, že to mi vubec nesluselo, ale slo o jinou pozu. No a pak jsem zacla nosit zase originality - kolicky na pradlo nebo kancelarsky spony ve vlasech, misto nausnice tuzku, z vlasu jsem si treba delala spoustu uzlu na hlave, zapletala si do nich ruzny bylinky,... a tohle fakt nikdo jinej nedelal :-D.Hlavne me to bavilo vymejslet a pak - rada jsem provokovala.

No a ted si obleceni konecne zacinam vybirat tak, aby mi sluselo a aby se mi to líbilo.

Snad jen na závěr jednu poznámku - Terranova opravdu není to samý, co Promod, stejně tak jako diskotéka není to samý co rockovej koncert. Samozřejmě, dkybych an to měla, nakupuju hlavně v ateliérech (v hudebním přirovnání koncert kalsický hudby) (jako třeba moje máma), modelový klobouky apod. ... (pár kousků doma taky mám z ateliéru). Na to ale bohužel nemám. A nebo bych si na sebe nechala šít ;-). Na to ale nemám především čas.

Tak, myslím, že už jsem se na toto téma opravdu vyčerpala.

Závěr - nechci jít s dobou, chci jít podle svýho vkusu a toho, co se mi líbí. A ani nikde nechci ukazovat, že jdu s dobou - ať už v myšlenkách nebo ve stylu oblíkání.

32 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 17. ledna 2008 v 14:44 | Reagovat

Helčo, s těma vyšislejma riflema a špičatejma botama s tebou naprosto souhlasim, ještě bych k tomu přidala to, že se nedaj sehnat jiný než úzký kalhoty, který jsou šitý na úplný vychrtlinky. No a u holiče už jen říkám : "Hlavně ať nevypadám jako Karel Gott."

33 fijalka fijalka | Web | 17. ledna 2008 v 15:32 | Reagovat

Jojo, s tema vlasama mi to pride trochu uchylny, kdyz sem videla ze uz moje treti kamoska ma nahore vrabčáka a dole cáry, vrtela sem nechapave hlavou..

A spicaty boty okukuju v autobuse a premejslim jesi maj ty nohy rostly do spicky nebo co..

Proto asi nechodim moc k holici a nakupovat.

Terranova, Promod a Zara sou pro me jedno, byla sem jen v tom prvnim, a to proto, ze sem to mela cestou z prace, tenkrat.

34 Helena Helena | E-mail | 17. ledna 2008 v 15:45 | Reagovat

No, Terranova je italská moda - navíc hlavně pro mladý, Promod francouzská a Zara španělská. Nejvíc se mi líbí v Promodu. taky si občas něco koupím v anglickým Marks and Spenceru, ale tam je to dost drahý. Přijde mi, že maj teda dost rozdílný věci. Akorát v tý Zaře mají hodně širokej výběr a líbí se mi jen některý kolekce. Myslím, že právě ta země původu se na tom dost podepisuje. Italskou módu moc nemusím, francouzskou mám radši. A plně chápu, že to někdo má obráceně nebo jinak. Ale přijde mi, že to zdaleka není to samý.

35 Monika Monika | 17. ledna 2008 v 15:55 | Reagovat

Já myslím, že to je "to samý". Všechno to jsou řetězce s modou pro různé věkové skupiny, a různé kupní možnosti (Terranova, Promod, Zara, Marks and Spencer). Ale TRENDY hadry vyrábí a s úspěchem prodávají masám všechny!!! Proč ne? Nic hlubšího za tím není :-)

36 Sandi Sandi | 17. ledna 2008 v 16:12 | Reagovat

Helčo, tak když se ještě vrátím k tomu příkladu oblečení do práce, tak máš asi zrovna štěstí na firmu, že máte takový uvolněnější kód, kdy si můžeš vzít šaty a svetr. Tohle by u nás neprošlo :(

Jinak uznávám, že bylinky ve vlasech jsem opravdu ještě neviděla, a to ani nemluvím o tom, že si nedovedu představit, jak jsi si narvala do ucha tužku :). Ale neřekla bych, že styl oblíkaní byl tehdy hrozný, protože v té době se to lidem líbilo. Kdo ví, co si řekneme za pár let o stylech dnešních.

K těm obchodům typu Zara, Promod, Terranova - nemyslela jsem to tak, že tam prodávají stejné věci, nechodím tam, tak to nemůžu ani porovnat. Tu podobnost jsem měla na mysli v tom, že jak je někdo loajální např. k Zaře, tak druhý třeba k Terranově.

Samozřejmě taky souhlasím s tím, že by se člověk měl rvát do bílých kalhot, když na něm praskají ve švech, za každou cenu. Ale na druhou stranu, jsou i takoví, kterým ty kalhoty opravdu sluší, tak proč v nich nevypadat hezky a navíc ještě jít s dobou? A ona slečna, které bylo naděleno víc, si zase může vybrat něco jiného, módního, co lichotí i její postavě. Alespoň tady u nás se dá koupit hezké oblečení na každou postavu, je to trendy a zároveň slušivé.

Nechtěla jsem, aby můj původní příspěvek vyzněl tak, že s někým vyloženě nesouhlasím, jen jsem popsala, jak to cítím já a svou úvahu jsem založila na příkladech, které už padly v články či předchozích příspěvcích.

37 Helena Helena | E-mail | 17. ledna 2008 v 16:47 | Reagovat

Dobre, tak s tim, ze je to to samý ve smyslu, že to jsou obchody s oblečením nikolivěk ateliérového či second-handového tzpu, s tím souhlasím ;-).

Sandi - tužku - malou žlutou pastelku - jsem měla zavešenou na provázku na normálním náušnicovým zapínaní ;-). Dostala jsem to od kamarádky. Tužku jsem taky nosila ve vlasech - motala jsem si s její pomocí drdol - velice praktické, doporučuji.;-) Taky jsem si vyráběla různý ozdoby z koření...:-) holt člověk neměl co dělat, že ;-).

38 Ydiot Ydiot | Web | 17. ledna 2008 v 21:06 | Reagovat

Ksakru, to je komentářů, když se jedná o věc tak tranzitivní, pofidérní a subjektivní (o jiných cizích slovech ani nemluvě) jako je krása!

Mně zaujalo hlavně toto:

Ovšem i toto "se ženám brzy podařilo trumfnout" tak, že ženám v produktivním věku se selektivně ukládá méně tuku v pase a více na bocích. <<

Soudě podle svých oblíbených pornografických stránek, počítám, že to evoluce časem zařídí tak, aby se ženám v produktivním věku selektivně ukládalo více tuku do oblasti poprsí a méně kamkoli jinam, byť by to pro nebohé ženy mělo znamenat problémy s páteří...

39 Sandi Sandi | 17. ledna 2008 v 21:17 | Reagovat

Helčo, aha, tak to už s tou pastelkou chápu. Já jsem si myslela, že sis ji snad protahovala dírkou a právě jsem si říkala, že jsem si nevšimla, že bys měla vytahané lalůčky až k ramenům :).

40 Jana Jana | Web | 17. ledna 2008 v 21:34 | Reagovat

No, mile damy a panove, prave sem se vratila z nakupu obleceni a jsem rada, ze to mam za sebou.

Ani neresim nejakou modu nemodu, jen proste hledam, jestli najdu aspon jedny kalhoty, ktery mi jsou a vzhledove me uplne neodpuzuji. A vetsinou mi takova akce zkazi pro ten den naladu :).

41 Helena Helena | E-mail | 17. ledna 2008 v 22:09 | Reagovat

Jani, tak to znám velice dobře. Proto mám tolik šatů. :-) Vždycky si jdu koupit kalhoty, že žádný nemám, nakonec celá frustrovaná koupím jedny dvoje šaty, který mi narodíl od gatí jsou, a jdu domů :-D.

Co se prsou týče... jelikož většina chlapů co znám chodí s holkama s prsama průměrnejma až menšíma (nebo aspoň menšíma než mám já ;-)), nezdá se, že by se v tom mělo do budoucna něco změnit ;-). Souvislost velká prsa - plodnost se také nezdá býti dokázána, takže i budoucí muži se budou muset v tomto směru spokojit s pornografickými stránkamui - a't už papírovými nebo internetovými - ale kdo ví, třeba se do budoucna něco uměle vymyslí :-).

42 Martin Martin | 18. ledna 2008 v 0:08 | Reagovat

Poslyšte pán Ydiot, čo vy si predstavujete pod takým slovom tranzitivní? Pro mě je tranzitivní relace R definovaná jako (aRb & bRc)=>aRc . Ale nevim, co to ma spolecneho s krasou. Nebo to byslis ve smyslu "prechodny"? Tak tomu taky nerozumim. Silikonove geny se asi predavat nebudou (i kdyz by to nebylo od veci):)).

Evo - "lidi, co pracují v prasečáku. Myslím si, že jsou mnohem důležitější pro společnost, než vědečtí pracovníci, kteří se hrabou v nesmyslech." To je sice uplne z jineho soudku a asi hned tak s tim souhlasit nebudu (mozna za 50 let procitnu a zjistim, ze lidsky pokrok spociva v rozvoji zemedelstvi), ale zajimalo by me, co Te k temto myslenkam vede.

"si nedovedu představit, jak jsi si narvala do ucha tužku" tak to me. Nevzpominam si, ze bych Helcu nekdy videl  s bilinkama ve vlasech, tuzkou z ucha a ksandach a to ji uz nejaky ten patek znam, kazdopadne predstava je to dobra.

Si to vystihla Moniko :)

Jo a jeste jsem zapomel napsat, ze jsem nechtel nikoho urazit, nikomu nic vnucovat ani nikoho presvedcovat ci se nad nekym povysovat a volim pro svetovy mir.

43 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 18. ledna 2008 v 9:10 | Reagovat

Já jsem člověk jednoduchý, a proto se za žádnou mou větou neskrývá žádný další význam. Lidé, kteří se starají o prasátka, jsou pro mě prostě důležití z toho hlediska, abychom my, co se hrabem v těch nesmyslech, měli co papat...doufám, že mám správně všechny čárky...

A co se rozměrů poprsí týče, tak s tou to bude asi stejný, jako s velikostí penisu - s plodností to nesouvisí, někdo má a někdo nemá, a nic s tim neuděláme. A plastičtí chirurgové nespravují ani toliko tělo, ale především duši(či spíše sebevědomí, a proto mi moje úžasná sestra věnovala k vánocům publikaci "jak si zvýšit sebevědomí", abych neutrácela za liposukci :-b)

44 Helena Helena | E-mail | 18. ledna 2008 v 10:28 | Reagovat

martine - ano, ale pokud si chlapi budou vybírat silikonové krásky, mohla by se možná předávat silikonová mentalita :-).

Co se šlí týče - v těchs mě musel vidět, nosila jsem je v prváku na gymplu. Ale tenkrát Ti asi bylo upřímně jedno, co mám na sobě, bylo ti 10 ;-).

Bylinky a tužku jsem nosila v Budějkách, málos jezdil na návštěvy.:-) A samozřejmě jsem to nosila pro parádu, takže domů jsem se s tím netahala. To víš, takový bylinky v hlavě,to se musí každej den měnit, aby byly čerstvý. To je těžká věda. Ale nosila jsem je jen občas, když se mi zachtělo a když jsem zrovna pěstovala na kolejním okně tymián, ten se zaplejtal nejlíp.

A tu malou žlutou pastelku od Luisy, tu pořád mám. A nosila jsem ji ráda.Jednou v prváku na vejšce jsem se šla na něco po hodině zeptat přednášejícího, který se mi líbil, načež přišel spolužák a do toho mi začal kejvat s naušnicí-pastelkou, co to jako pěknýho mám ;-). Z odpovedi jsem tudiz nic moc nemela a mela jsem co delat, abych se udrzela a nepropadla se.

45 Luu Luu | 19. ledna 2008 v 17:33 | Reagovat

Ahoj,

pročetla jsem i článek i komentáře. Vždycky jsem chtěla tenký vosí pas, ale mám smůlu, jsem majitelkou postavy tvaru H. Teda, ani tak smůlu ne, protože díky mojí chlapecké postavě mám prakticky konfekční velikost a v jakémkoliv obchodu mi všechno sedí. Kamarádky s postavou X (přesýpací hodiny) na sebe naopak nikdy nemohly sehnat třeba kalhoty.

Co se týče hadrů, tak ti, co mne znají, vědí, že já je narozdíl od většiny zdejších komentátorů řeším pořád, neustále, hrozně moc a navíc mě to děsně baví;)Sice to dochází tak daleko, že nosím naprosto "out oblečení", protože moje kreace přijdou do módy v této zpozdilé krajině ;)v nejlepším případě za rok, kdy už to zase já nechci nosit, ale co. Je to pro mne forma umění,konaktu, sdělení, seberealizace, atd. Teď zrova řeším, co budu dělat, když advokáti budou muset nosit k soudu taláry (nebude vidět, jak mám super hadry pod tím=))

Líbí se mi, že jsme každý jiný. Jsem módní úchyl a nákup oblečení do pralesa je pro mne utrpení. Neva. Hledám si partnery, který jsou na tom stejně;)

46 zouzwik zouzwik | 12. června 2008 v 21:15 | Reagovat

zdravim:) též sem pročetla článek a něco málo komentáčů... Já sem právě ten případ vosí pas- široké boky...a abych pravdu řekla, tak většinou mi kalhoty přes pozadí sednou perfektně, ale přes stehna sou mi velký(občas mě to dost deptá). Jinak zastávám názor, že by se měl člověk oblíkat tak, aby mu to sedlo, zvýraznilo přednosti a zakrylo nedostatky;-) ráda pozoruju lidi třeba v buse a některý kombinae mi přijdou fakt ujetý- to ty lidi nemaji soudnost? nepřijde mi moc přitažlivý když má postarší pani uplý tričko a krátkou sukni, když na to nemá postavu... já si třeba o sobě myslim, že mam širší boky (i když mi dost lidí tvrdí že ne)a proto třeba nenosim minisukně ani ultra-krátký kraťasy. Ale jinak sem naprosto spokojená (i když se to možná nezdá..) některý věci se mi na mě líbí a tak se je snažim zvýraznit. a co se týče tý pánve tak je prostě fakt, že ženy se širší pánví budou mít rozhodně jednodušší porod než ty, co sou jako tyčky...s přírodou holt nic moc neuděláme..někdo má a někdo nemá:)

47 Helena Helena | E-mail | 19. června 2008 v 21:47 | Reagovat

zouzwiku souhlasím, hlavně i s tím, že minisukně a superkrátký kraťasy neslušej fakt skoro vůbec nikomu, ať má kdo postavu jakou chce. Ještě tak modelkám možná, ikdyž i ty vypadaj lépe v něčem jiným. A taky s tím, že než se užírat postavou a snažit se jí pokud možno buď celou skrýt nebo narvat do oblečení o velikost menší je lepší najít si přednosti a střihy, který padnou a přednosti zvýrazněj.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama