Každé zbytečné slovo je zbytečné. (Jára Da Cimrman)

Včely, mravenci a čmeláci

20. května 2008 v 10:44 |  zajímavosti z přírody
... aneb kdo a proč se nemnoží?
K napsání tohohle článku mě inspirovala scéna z nového filmu Venkovský učitel, kde se onen zmíněný učitel nic netušícím a důvěřujícím dětem snaží vštípit, že včeličky jsou bezpohlavní a nejsou schopné se rozmnožovat.

Ó jaká to lež. A od pana učitele. Takže jak to se sociálním hmyzem a jeho rozmnožováním vlastně je?
Že včely nejsou bezpohlavní, to snad ví skoro každý, vždyť známe včely dělnice, tedy samice, a včely trubce, tedy samce. O pohlaví jedince se u mravenců, včel, vos a čmeláků rozhoduje při vývoji velice jednoduchým způsobem - z neoplozených vajíček se rodí samci, z oplozených samice. Jak je to ale s tím rozmnožováním? I včely dělnice, nejen královna, jsou schopné plodit potomstvo. A dokonce by to bylo i poměrně snadné, když k tomu nepotřebují oplodňující proces. Jen to skoro nikdy nedělají. Proč? Je to samozřejmě důsledek jejich sociálního života. Pro každou dělnici (z hlediska genů a příbuznosti) by bylo nejvýhodnější, kdyby měla svoje potomstvo (s tím by sdílela polovinu svých genů - její trubci by byly klony poloviny jejích genů) a všichni obyvatelé úlu by o ty její ratolesti pečovali. Ovšem královna se mazaným způsobem stará o to, aby bylo pro každou dělnici hned druhou nejvýhodnější variantou to, že se společně stará o potomstvo královnino (se kterým sdílí čtvrtinu genů). Královna se totiž páří se čtrnácti až dvaceti trubci a jejich sémě pak ve svém těle důkladně promíchá. Proto jsou dělnice nevlastními sestrami a vychovávat děti jiné dělnice je pro ně nevýhodnější (sdílí s nimi méně než čtvrtinu genů), než pečovat o královniny potomky. Tak se dělnice drží vzájemně v šachu (jednoduše zabíjejí vajíčka ostatních dělnic, která nejsou označena královniným feromonem).
U mravenců je to jinak. Tam královna vskutku plodí sterilní dělnice. A pak nemá důvod pářit se s mnoha samci. Všechny dělnice jsou pravými sestrami, ale ač by se rády královně postavily a staraly se o své potomky za pomoci svých sester, mají smůlu.
A ještě jinak je to u čmeláků. Tam jsou dělnice plodné a královna monogamní. A to je její zkázou. Nebo, lépe řečeno, zkázou čmeláčí kolonie, ke které dochází každým rokem. Dělnice jsou pravými sestrami a tak jsou jejich potomci příbuznější ostatním dělnicím, než potomci královniny. Proto dělnice nespolupracují s královnou proti svým sestrám, ale naopak se sestrami proti královně. A tak kolonie na konci každého roku zaniká a královna přezimuje sama. Proto jsou čmeláčí kolonie mnohem menší, než ty včelí (maximálně okolo čtyřstovek dělnic, oproti tisícovkám ve včelím úle).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Luu Luu | 22. května 2008 v 18:33 | Reagovat

No teda Helo, kam ty na ty informace chodíš? to je ale zajímací! K tomu jen dodávám, že bych nechtěla být ani mnohorodící královna ani neustále pečující dělnice:)

2 Helena Helena | E-mail | 24. května 2008 v 11:13 | Reagovat

Luu, asi bych si taky nevybrala, jaké místo ve včelím úle zaujmout. Možná pářící se trubec?;-)

3 Luu Luu | Web | 25. května 2008 v 23:26 | Reagovat

No to je dobrý, jenomže, já celej život všem hlasitě tvrdím, že jsem hrozně ráda, že jsem ženská, že bych nikdy nechtěla bejt chlap...to by byla zrada, uznej:)

4 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 26. května 2008 v 10:54 | Reagovat

No vidíš, já zase chci bejt celej život chlap :-P

5 Helena Helena | E-mail | 26. května 2008 v 15:27 | Reagovat

Tak to já taky spíš tvrdím a myslím, že i jsem spokojená, že jsem ženská, taky bych nechtěla být chlap. Přijde mi, že jsou o něco ošizený.

6 Zbyšek Zbyšek | 26. května 2008 v 18:05 | Reagovat

Ano, Heleno, chlapi jsou o něco ošizeni. Zejména ti trubci v úle jsou po vykonání své úlohy vyhozeni ven. Bez peněz, bez svačiny. Ženské jsou zkrátka kruté. :D

7 Jana Jana | 26. května 2008 v 22:22 | Reagovat

O co sou osizeny chlapi?

Ja bych teda taky chlap bejt nechtela.

8 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 27. května 2008 v 9:30 | Reagovat

No, bejt chlap má spoustu výhod :

1. ANO u nich znamená vždy ANO

2. NE u nich znamená vždy NE

3. Nikdo nepřeruší sprostý vtip, když přijdou do místnosti

4. Nemusí rozebírat sexuální život svých přátel

5. Jeden účes vydrží měsíce, ne-li roky (že, Zbyšku ;-))

6. Nikdy nemyješ záchod

7. Pivní pupek tě nedělá neviditelným pro opačné pohlaví

8. Vrásky a šediny přidávají na charakteru

9. Telefonní hovory vyřídíš během 30ti vteřin

10. V autoservisu ti řeknou pravdu

11. Pro každou příležitost ti stačí jeden oblek a jedny boty

12. Přátelé se na tebe nenaštvou, když je nepozveš na večírek

13. Ostatní chlapi se ti dívají při hovoru do očí (ne na prsa)

14. Přijdeš - li na večírek ve stejných kalhotách jako tví kolegové, vyjadřuje to tvou sounáležitost k týmu

...a to nemluvím o hormonální antikoncepci, měsíčních cyklech a porodech...prostě chci bejt chlap

9 Zbyšek Zbyšek | 27. května 2008 v 17:07 | Reagovat

Evo, kecáš. Záchod jsem už myl mnohokrát.

A účes mi nedrží, ale padá.

10 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 28. května 2008 v 9:01 | Reagovat

Jeeee, nesmíš všechno brát tak moc vážně :-)

11 Helena Helena | E-mail | 28. května 2008 v 9:49 | Reagovat

Myslím, že bych dala dohromady 10 důvodů, proč nebýt chlap.;-)

1. Pokud chceš vytvořit svazek a nejsi menšinové orientace, musíš žít s ženskou.(Takže vlastně výhody 1 a 2 - ano a ne - začínají být spíše na obtíž, když to protějšek vidí jinak a je potřeba to pochopit.;-))

2. Měli by přerušit sprostý vtip, když vejde žena

3. Nemůžou si s chlapama povídat o svých vztahových problémech, aby nevypadali slabošsky a musí machrovat (př. shánět si na starý kolena milenky, aby nebyli out)

4. Padající účes.

5. Nemůžou zamaskovat ranní kruhy pod očima make-upem ani odhaleným dekoltem ;-)

6. Aby ženu oslnili, musí být zajímaví, krása nestačí

7. Aby se chlap uživil, musí být podstatně chytřejsí a vzdělanější, než průměrná blondýna, sekretářů moc není. ;-) (To, prosím nikdo neberte osobně, je to narážka čistě jen na mě. ;-))

8. Ač by rádi vyřídili telefon během třiceti vteřin, často musí chtě nechtě poslouchat třicetiminutové nářky nějaké ženy

9. Alternativa žití bez ženy je poněkud nevýhodná, museli by se zabývat kromě svých koníčků i vařením, úklidem, nedejbože žehlením té jedné košile,...

10. Pokud nemají Porsche nebo motorku, jako by nebyli. (Tedy v očích svých a možná kamarádů, ženám je to většinou tak nějak jedno, nejsou proti romantické projížďce vláčkem)

A k těm předchozím bodů. Ještě se mi třeba nestalo, že by kvůli mně někdo přerušil sprostý vtip a co zpívám s chlapama, tak ho v mojí přítomnosti klidně i začnou.;-)

Skoro bych i řekla, že se chlapi o sexu baví víc, než ženy, ale spíš je to jedinec od jedince. Rozhodně ničí sexuální problémy neřeším.

Ale v některých věcech je to pravda. Třeba to společenský oblíkání mají fakt snazší a nemusí řešit, jestli se kabelka hodí k sukni, botám, kabátku,... slaovatšperky se stylem,  účesem,... O měsíčních hormonálních cyklech teda opravdu ani nemluvě.

O tom, o co jsou ošizeni napíšu později, musím o tom ještě popřemýšlet.

12 Helena Helena | E-mail | 28. května 2008 v 9:53 | Reagovat

Zbyšku, aspoň jsou jen vyhozeni a ne jako chudáci některý pavouci, který jsou rovnou sežraný, pokud včas neutečou. A kudlanka toho svýho ještě ke konci aktu decapituje a na hlavičce si pochutná. No co, potřebuje energii na výrobu mladejch.;-)

13 Jana Jana | 28. května 2008 v 11:24 | Reagovat

Me zase vsichni chlapi zavidej, ze muzu nosit letni obleceni a nemusim sedet ve vedru v kanclu v saku.

Jo, a taky si myslim,ze se chlapi o sexu bavej vic. Akorat neresej problemy (to by se nedej boze nekdo mohl dozvedet, ze naky problemy maj;).

Taky nechci bejt chlap, protoze si nedokazu predstavit, ze bych musela oslovit potencionalni obet a udelat prvni krok, jinak jsem za joudu :).

14 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 28. května 2008 v 13:31 | Reagovat

Jo, tak letní oblečení beru. Ále napadla mě další výhoda - chlapi si můžou vybrat, jestli chtějí mít knír nebo ne.

eee no tak jo, přesvědčily jste mě, buď chci bejt chlap, nebo krásná, prsatá, hloupá, a stále mladá a štíhlá blondýna. Aby na mě mohly platit body 5. a 7. od Helči :-)

No a co Ty, Zbyšku, máš taky nějaké toaletní postřehy? Nebo toazimní? Když občas meješ ten záchod?

15 Zbyšek Zbyšek | 28. května 2008 v 14:25 | Reagovat

Mám toaletní postřehy. Dokážete si, děvčata, představit to utrpení, když sedím někde v horku v kalhotách, všechno se mi v nich potí, lepí k sobě a svědí? A když tam jsou nějaké ženské a člověk se nemůže pořádně - hm - upravit?

16 Helena Helena | E-mail | 28. května 2008 v 14:37 | Reagovat

Je, tak i Zbyšek by chtěl být žena?;-) Je fakt, to zas musím uznat, že na léto to máme lepší s tím oblíkáním. A "upravovat" se tedy taky nemusíme ;-). Docela by mě zajímalo, jestli mají i muži nějakej cíl, ideál, ke kterýmu se snaží přibížit, nebo o kterým sní. Jako třeba já bych chtěla být krásná, štíhlá, chytrá a okouzlující bruneta. Zajímalo by mě, jaká adjektiva používají muži. Třeba svlanatý, vlasatý,...? NEbo se to zevnejsku vubec netyka?

17 Luu Luu | Web | 29. května 2008 v 18:41 | Reagovat

Koukám, že jsem nahodila dobrý téma:) Má sestra, psycholožka, mi tuhle vyprávěla, že dle Freuda ženy celý život podvědomě trpí tím, že mužům závidí penis, čili proto jsou jejich vztahy napjaté....Popravdě, jsou dvě situace, kdy jim ho fakt závidím:

1) když trpím nějakou úchvatnou vaginální mykózou, ty sliznice, co máme my, jsou holt citlivější:(

2) v zimě na lyžích v kombinéze v rámci čůrací procedury....jak já bych si přála jenom trošku povolit zip a vystrčit, vykonat a zastrčit, místo svlíkání půlky těla a držení rukávů od kombinézy, aby nedošly k úhoně, zatímco mi mrzne pozadí!

No a jinak jsem ráda, že jsem holka, protože dneska už můžu dělat to samý co chlapi (i když o spoustu z toho nestojím), ale taky mi projde mnohem víc věcí, který by chlapovi neprošly. A že má na mě někdo jako na holku větší nároky, než by měl na kluka na mý pozici? No dobře, v konečném důsledku je to moje výhra, jsem prostě lepší:)

Holčičině zdar!

18 Zbyšek Zbyšek | 29. května 2008 v 22:20 | Reagovat

Luu, dnes už můžeš i čůrat jako kluci. Jsem zaslechl, že prodávají jakési - hm - okapy. ;)

19 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 30. května 2008 v 10:12 | Reagovat

No vidiš, s okapem by to mohlo jít i proti větru :-)

20 Helena Helena | E-mail | 30. května 2008 v 14:00 | Reagovat

Kdyby byl dostatečně dlouhej.;-)

To je teda fakt zajímavá teorie s tím záviděním penisu. Freud musel bejt zhulenej, když to řek. A nebo spíš podvědomě záviděl jinejm mužskejm jejich mužství.:-) JIný vysvětlení mě nenapadá a penis je další důvod, proč bych chlap bejt nechtěla. Ale je fakt, že "kochání se krajinou" působí daleko lépe, než balancování nad propastí za jediným smrčkem.

21 Luu Luu | Web | 30. května 2008 v 16:28 | Reagovat

jo a to jsem vám ještě nevyprávěla historku o tetě mojí kámošky, která takle zajela po vrstevnici do lesíka vedle sjezdovky, sundala kominézu, zadřepla, soustředí se....a najednou se ji lyže rozjely pozpátku a ona přejela v drepu s holym zadkem pozadu celou sjezdovku až do lesíka na protější straně......:)

22 fijalka fijalka | Web | 1. června 2008 v 14:45 | Reagovat

Zrovna sem ve stredu curala na Slapech v lesejku naha. A kolega cyklista by se mozna musel sliknout taky... i kdyz vsude de neco vymyslet a na zpatecni ceste sem tu jednu nohavici dost silou vytahla nahoru a curala do Vltavy, trochu sem si pricurla rukavici a ty kalhoty taky, ale po 70km mi to bylo fuk. Taky sem premyslela o tom vybodnout se na to a curat navostro do kalhot, ale nevim jesi bych pak cestou po meste moc kolemjdoucim nesmrdela.. Taky by mi bylo lito, kdyby to slo do bot, ty se hur cistej. Ale zavodnici to tak asi delaj, chlap nechlap zenska nezenska.

23 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 2. června 2008 v 17:21 | Reagovat

Já vim proč nesportuju :-)))

24 Ondra Ondra | Web | 5. června 2008 v 21:56 | Reagovat

Rozhodně ničí sexuální problémy neřeším.

No že to píšeš zrovna Ty Helčo, to jsem se pobavil. :)

A co se týče mytí záchodu, tak to musíme taky, když si chcem přivést domů přítelkyni,

což mi připomíná, že ho musím ještě dneska vydrhnout, ale zase zítra bude odměna, že přijede Bára, čili myslím, že je to na světě skvěle zařízeno. :)

Taky nechci bejt chlap, protoze si nedokazu > predstavit, ze bych musela oslovit

potencionalni obet a udelat prvni krok,

jinak jsem za joudu

To vidím naopak jako výhodu, pravidla jsou daná a uspět může úplně každej kluk, stačí chtít. V tomhle mi přijdou ženy velice férové.

25 Helena Helena | E-mail | 8. června 2008 v 9:17 | Reagovat

Ondro - Tvou poznámku jsem nepochopila, tak kdyžtak mailem můžeš dovysvětlit. Stojím si za tím, že ničí sexuální problémy opravdu neřeším.

K tomu prvnímu kroku s Tebou částečně souhlasím. V tom, že je to pro chlapy výhoda, že můžou udělat první krok a není to považovaný za nevhodný a ani tím neklesnou v ceně. Nicméně s druhou částí už zas tak moc nesouhouhlasím. Rozhodně si nemyslím, že uspět může každej kluk.

26 Luu Luu | 9. června 2008 v 13:56 | Reagovat

tak ja nesouhlasim ani s jednim...prvni krok muze udelat kdokoliv, mame preci 21. stoleti:)

27 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 10. června 2008 v 9:22 | Reagovat

Jasně že první krok může udělat kdokoliv, po pár pívech a třech Becherovkách to jde úplně samo ;-)

28 Ondra Ondra | Web | 10. června 2008 v 13:03 | Reagovat

Rozhodně si nemyslím, že uspět může každej

kluk.

Já myslím, že jo. Když někdo není moc úspěšný, tak si myslím, že se vždycky může zlepšit aby byl úspěšný, pokud chce.

Jasně že první krok může udělat kdokoliv,

po pár pívech a třech Becherovkách to jde

úplně samo ;-)

Každý na to máme svůj recept. :)

29 Zbyšek Zbyšek | 10. června 2008 v 16:22 | Reagovat

Když někdo není moc úspěšný, tak si myslím, že se vždycky může zlepšit aby byl úspěšný, pokud chce.

Hm, záleží také na tom, jak chápeš úspěšnost. Zda stylem "počet zářezů na pažbě", nebo ve stálosti a věrnosti.

30 Ondra Ondra | Web | 10. června 2008 v 23:09 | Reagovat

Hm, záleží také na tom, jak chápeš

úspěšnost. Zda stylem "počet zářezů na

pažbě", nebo ve stálosti a věrnosti.

Úspěšnost chápu jako to, co danej kluk chce. Tj. pokud chce zářezy, tak úspěšnost jsou zářezy, pokud chce stálou přítelkyni, tak je úspěšnost mít stálou přítelkyni.

31 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 11. června 2008 v 8:35 | Reagovat

Ondro, my chceme ale vědět, co z toho znamená úspěch pro tebe. :-b

32 Zbyšek Zbyšek | 11. června 2008 v 13:19 | Reagovat

Úspěšnost chápu jako to, co danej kluk chce.

Tak zrovna tohle není známka úspěšnosti, ale blbosti. Úspěšnost se měří výsledky, ne chtěním. A teď jde o ty výsledky, včetně jejich dopadů (na okolí i mě samého).

33 Ondra Ondra | Web | 11. června 2008 v 17:00 | Reagovat

Ondro, my chceme ale vědět, co z toho

znamená úspěch pro tebe. :-b

Jo tak. No tak pokud by přítelkyně vztah nechtěla, jen sex, tak to by mi asi nevadilo, ale jinak mám radši jednu dobrou stálou přítelkyni, než to pořád střídat.

Úspěšnost se měří výsledky, ne chtěním. A

teď jde o ty výsledky, včetně jejich

dopadů (na okolí i mě samého).

Tak to se neshodneme, pro mě úspěšnost znamená docílit toho, co chci já, ne co chce někdo jiný.

34 Zbyšek Zbyšek | 11. června 2008 v 19:07 | Reagovat

Tak to se neshodneme, pro mě úspěšnost znamená docílit toho, co chci já, ne co chce někdo jiný.

Dobře, takže malý příklad. Chci mít hromadu peněz. Dejme tomu, že časem mám, ale za cenu, že si zničím zdraví jejich vyděláváním a přijdu o skutečné přátele (to jsou ty dopady). Je to úspěch nebo ne?

Lze samozřejmě vymyslet i složitější varianty (ze života), ve kterých může hrát rozhodnou roli to, co chce někdo jiný.

35 Zbyšek Zbyšek | 11. června 2008 v 19:26 | Reagovat

Hm, přece jen, příklad ze života. Partnerka chce jít spolu s tebou do divadla. Ty chceš jít - dejme tomu - na fotbal. Půjdeš do divadla, bude prima večer. Půjdeš na fotbal, týden s tebou nepromluví ani rádio. Co je úspěch a co prohra? Ušetři si prosím spekulace na téma, zda ti taková ženská stojí za to, když ti udělá dusno kvůli fotbalu, protože na toto téma existuje nespočet variant a některým z nich se nelze vyhnout (leda bys zůstal sám).

36 Ondra Ondra | 11. června 2008 v 21:13 | Reagovat

Peníze: to je u každého jinak. Někomu to za to stojí a je to u něj výhra, u někoho jiného to výhra není.

Divadlo: na fotbal bych nešel, ale dejme tomu na hokej. Tak bych jí řekl: Dneska půjdu na hokej a zítra spolu půjdeme do divadla. A pak bych to dodržel.

Nebo pokud bych si užil divadlo a bavilo by mě to, tak bych šel jenom do divadla. Ale rozhodně bych nešel do divadla jen proto, že to chce ona a abych měl doma pohodu. Takže když bych šel do divadla abych měl doma pohodu, tak z krátkodobého pohledu je to úspěch, že je doma klid, z dlouhodobého je to prohra, pokud bych zrušil všechy své záliby a dělal věci jen tak, jak zdánlivě "chce" partnerka. To chce jsem dal do uvozovek, protože si myslím, že každá partnerka ve skutečnosti chce aby ses rozhodoval jako muž,  tj. rozhodnul ses jak chceš ty, a taky za to nést odpovědnost.

37 Zbyšek Zbyšek | 11. června 2008 v 21:28 | Reagovat

Hm, vidím, že pořád nechápeš. Vytáhnu tedy situaci, která se stává dost často - mně se také kdysi stala.

Sbalíš holku, která ti jde na ruku. Po čase tě to přestane bavit, tak se na ní vykašleš. Jaké jsou důsledky? Necháš za sebou hořkost a zklamání. Kdysi, v té době, mi to bylo vcelku jedno. Dnes se za to hluboce stydím - další důsledek. Co myslíš, jak je to s úspěchem v takovéto situaci?

38 Helena Helena | E-mail | 11. června 2008 v 22:22 | Reagovat

ju, chvilku tu nejsem a taková pěkná diskuse se rozvine.

Souhlasím se Zbyškem. Není jedno, jaké si dáváme cíle, co chceme, protože to má dopady na okolí a na nás.

Navíc je, Ondro, veliký omyl, že žena chce, aby se muž rozhodoval jako muž - v Tvém pojetí. Není to pravda, ženy netouží po muži, který práskne do stolu a řekne - budem se dívat na fotbal a basta. A další den to samý,... Ale na to časem možná ještě přijdeš. Drzost a prosazování si svýho se ženám spíš příčí, alespoň co já vím. Ano, může ho opravdu milovat a překousnout to, ale šťastná za to určitě není.

39 fijalka fijalka | Web | 11. června 2008 v 22:29 | Reagovat

si myslím, že každá partnerka ve skutečnosti chce aby ses rozhodoval jako muž, tj. rozhodnul ses jak chceš ty, a taky za to nést odpovědnost.

To me trochu prejel mraz po zadech, a za b, bude to myslim slozitejsi.. Tak a du se dodivat na fotbal, je to ted docela napinavy.

40 fijalka fijalka | Web | 11. června 2008 v 22:53 | Reagovat

Teda - chci rict, ze chci vysvetlit, jak se rozhoduje muz (jako muz)! A zena se ma rozhodovat jako zena nebo jako muz? Co to je?

41 Ondra Ondra | Web | 11. června 2008 v 23:47 | Reagovat

Myslím, že kdyby to bylo jak říkáš ty Helčo, tak by se na něj ta žena už dávno vykašlala, a to by znamenalo, že to ten muž dělal špatně. Čili ten muž musí dělat taková rozhodnutí, že se to bude líbit jemu i jí, jinak se jim vztah rozpadne. Přijde mi to úplně logické.

A co se týče Zbyškova příkladu, tak přece do žádného vztahu nejdeš, pokud předem víš, že je to nanic, nebo jo? Já se za své vztahy nestydím, protože jsem se v každém snažil, jak jsem uměl.

42 Zbyšek Zbyšek | 12. června 2008 v 9:52 | Reagovat

Ondro, svět není tak jednoduše černobílý, jak se snažíš naznačit. Nezkoušej se dívat na mezilidské vztahy jako na fyzikální, které jsou proti těm mezilidským značně primitivní. Jestliže něco slíbím (sem patří i otevření nějakého vztahu), pak bych se měl snažit slib dodržet, i když se mi to třeba přestane líbit. Teprve když i druhá strana přestane trvat na dodržení slibu, jsem z něho vyvázán.

Pokud se mi stává častěji, že své sliby nedodržuju, ztrácím kredibilitu a tím i úspěch. Takže například v situaci, že se chci na začátku vyspat s každou, kterou potkám (zářezy na pažbě), ale svým chováním jim ubližuju, pak se časem zdánlivá úspěšnost mění na celkový neúspěch. Na to ale takto uvažující člověk přichází zpravidla až pozdě, kdy už to nemůže změnit.

43 Ondra Ondra | 12. června 2008 v 12:14 | Reagovat

Jestli ti přijde fyzika značně primitivní, tak to ti závidím. :)

Co se týče vztahů, pro tebe je úspěšnost co?

44 Zbyšek Zbyšek | 12. června 2008 v 12:41 | Reagovat

Znovu: vztahy ve fyzice jsou primitivní ve srovnání se vztahy mezi inteligetními bytostmi. Proto také může být fyzika považována za exaktní disciplínu narozdíl od psychologie, která má blíž k čarování. ;)

Jinak já za úspěch považuji mít pokud možno čisté svědomí co se týká lidí okolo mě. Čisté tím způsobem, že mi není šumák, co lidem kolem sebe provedu. Ono se to totiž projeví při nějakém bilancování. Na příkladu s penězi - mám sice hafo peněz, ale nevratně poškozené zdraví a nikoho, s kým bych si je užil. Takže mi jsou vlastně k ničemu a moje pachtění bylo marné a neúspěšné.

45 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 12. června 2008 v 13:41 | Reagovat

No tak pokud by přítelkyně vztah nechtěla, jen sex, tak to by mi asi nevadilo

A to by ti to nevadilo, i kdybys ji miloval, záleželo ti na ní, a chtěl právě s ní mít vážný vztah?

Ale rozhodně bych nešel do divadla jen proto, že to chce ona a abych měl doma pohodu.

A co kdybys s ní šel někdy do divadla ne proto, abys měl doma pohodu, ale proto, abys jí udělal radost?

muž musí dělat taková rozhodnutí, že se to bude líbit jemu i jí, jinak se jim vztah rozpadne

pokud se něco líbí jemu i jí, tak není co rozhodovat, teda aspoň myslim...

46 Ondra Ondra | 12. června 2008 v 16:30 | Reagovat

A to by ti to nevadilo, i kdybys ji miloval, záleželo ti na ní, a chtěl právě s ní mít vážný vztah?

Kdybych s ní chtěl mít vážný vztah, tak by mi to samozřejmě vadilo.

A co kdybys s ní šel někdy do divadla ne proto, > abys měl doma pohodu, ale proto, abys jí udělal radost?

Kdyby jí to udělalo radost, tak rád.

47 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 12. června 2008 v 16:42 | Reagovat

No vidiš jak to jde, když se chce :-b

48 Zbyšek Zbyšek | 12. června 2008 v 17:45 | Reagovat

Tak, teorii jsme si probrali - a jak to funguje v praxi? :D

49 Ondra Ondra | Web | 12. června 2008 v 19:54 | Reagovat

No vidiš jak to jde, když se chce :-b

Dyť říkám od začátku totéž.

Tak, teorii jsme si probrali - a jak to

funguje v praxi? :D

Výborně, zeptej se Báry. :)

50 Zbyšek Zbyšek | 12. června 2008 v 20:50 | Reagovat

Báru neznám. Ale ptal jsem se jiných, a už mi to tak výborné nepřipadá... Ale je pravda, že jsem slyšel jen jednu stranu...

BTW - jak je to v praxi, se ukáže až po několika letech. Věř mi, že vím, o čem mluvím. ;)

51 Luu Luu | Web | 12. června 2008 v 23:25 | Reagovat

Teda já asi nejsem ta pravá, kdo tady může radit, protože ve vztahu jsem submisivní, podřizuju se, omlouvám druhého a snažím se dělat všechno proto, aby byl klid....což ovšem neznamená, že bych nevěděla, že je to blbě....

52 Eva Bartoňová Eva Bartoňová | E-mail | 13. června 2008 v 9:21 | Reagovat

Ondro, já jsem tím myslela že když chceš, tak umíš napsat i hezčí věci, a ne hned všechno rozdrtit svým logickým, černobílým a trošku narcistickým přístupem...

53 Ondra Ondra | Web | 14. června 2008 v 10:01 | Reagovat

Evo, tak to jo, to je pravda.

Zbyšku, v tom se shodnem, že z jedné strany se těžko dělá objektivní názor.

54 FloydVurge FloydVurge | E-mail | Web | 17. ledna 2017 v 3:36 | Reagovat

walmart 4 dollar generic drug list  <a href=http://xanor.zoomin.se/>kopa xanor</a>  aspca pet health insurance

55 ClarkUnisy ClarkUnisy | E-mail | Web | 11. září 2017 v 15:01 | Reagovat

samsung galaxy 2 tablet covers and cases  <a href=http://duromine.jcink.net>buy duromine 40mg online</a>  buy yasmin online no prescription

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama